středa 8. listopadu 2017

BÁBOVKY (Radka Třeštíková)

Oddychová kniha o dvanácti ženách a o jejich životech, které se různě kříží. Když jsem na každém kroku slyšela, že je to bestseller a přečetla si anotaci, byla to jasná volba. Koupila jsem si ji, když jsem dočítala Osm od stejné autorky. Její styl psaní se pro mě stal skoro až návykovým a těším se, až si přečtu další její knihu.


Každá kapitola vypráví o jedné z dvanácti žen (Rebeka, Karolína, Miluška, Johana, Saša, Alena, Květa, Magda, Nikola, Renata, Linda, Paní Dobrovolná). Porodní asistentka vůbec netuší, že je u porodu dítěte, jehož otcem je její manžel. Čerstvá maminka neví, že její manžel má milenku, se kterou bude mít dítě. Podobné prolínání jejich osudů se objevuje po celou dobu a vždy vás to překvapí. Do toho se ztratí velké množství peněz. Kdo je vzal?
Občas se jejich životy křížily takovým způsobem, že jsem se musela zasmát. Taková lehká absurdnost tomu hodně přidávala na kvalitě a já se nemohla vůbec odtrhnout od čtení. 
Po celou dobu jsem přemýšlela, co se vlastně bude dít, o čem kniha bude, jaká tam bude zápletka. Nakonec tam bylo pro mě i dost překvapení a často jsem si říkala "Jo, kdybys věděla, jak to vlastně je..." a musela jsem se pousmát nad tím, že se jejich osudy tak zvláštně prolínaly a nikdo o tom neměl ani tušení.

Pár lidí si stěžovalo, že se nemohli tak úplně vyznat v časových liniích a četlo se jim to špatně. Mně určitě taky nejdřív zarazila ta změna, ale už u první kapitoly jsem se s tím zžila a vždycky jsem věděla, jestli čtu přítomnost nebo nějakou vzpomínku.

Mně osobně se to hodně líbilo. Knihu od českého autora jsem četla naposledy ještě v dětské knihovně, takže jsem si navykla na styl psaní hlavně Američanů, Britů a poslední dobou i Norů. Proto bylo fajn číst něco opravdu českého, protože tak absurdně vtipný momenty může vymyslet jen Čech.

90%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!