sobota 25. srpna 2018

DÍVKA VE VLAKU (Paula Hawkins)

O téhle knížce jsem slyšela hodně, než jsem si ji přečetla. Nemám moc ráda, když čtu knihu, kterou hodně lidí vychvalovalo, protože většinou jsem na konci zklamaná. Ale zajímalo mě, o čem je a jakou má zápletku.

Moc vás nepřekvapí, že jde o ženu, která denně dojíždí vlakem a sleduje, co se děje venku za oknem. Vyhlédne si mladý pár a vymyslí si pro ně jména a dokonalý příběh. Jenže se stane něco, co má do dokonalosti hodně daleko. Brzy zjišťuje, jaký je jejich pravý život a dozvídá se pravdu nejen o jejich minulosti, ale i o té vlastní.

Bohužel mě celou dobu poměrně dost vytáčelo chování hlavní hrdinky. Chápu, že některých věcí v životě se nezbavuje snadno, ale aspoň nějakou tu vůli by mít mohla. Do toho se chovala tak často nerozumně, že jsem už začala přemýšlet o tom, proč ji autorka udělala zrovna takovou (protože během čtení jsem na žádný důvod nepřišla).


Je to jeden z těch kousků, co zůstane odložen někde v koutu knihovny, nemám v plánu se k němu vracet. Nemusela jsem se nutit ji číst ani jsem nepřemýšlela, že ji odložím, ale že bych ji urputně hltala až do konce, to taky ne. Čtivosti hodně přidávalo to, jak krátké byly kapitoly a že byly psané podle dní s daty jako deník.

Poměrně dobrý nápad se podle mého dal zpracovat o moc lépe a myslím si, že kdyby hlavní postava nebyla vykreslená tak negativně, mohla bych ji hodnotit vyšším skóre.

60%


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!