pondělí 27. března 2017

PSÍ POSLÁNÍ (Bruce W. Cameron)

Osobně tohoto autora neznám, takže se klidně přiznám, že nebýt traileru na stejnojmenný film, který jsem viděla v kině, existovala by možnost, že si knihy v obchodě ani nevšimnu. Ale protože mě zmíněný trailer uchvátil už tehdy v kině, tuhle knížku jsem tam prostě nemohla nechat, i když jsem nevěděla, co od autora čekat.
Jak už název prozrazuje, příběh se týká psů a jejich poslání ve světě lidí. Celé je to v ich-formě, přičemž místo vypravěče zaujímá pes, který nežije jen jeden život, ale hned několik. Vystřídá několik míst, ras a hlavně lidí. Nejdůležitějším člověkem se stane osmiletý Ethan, kterého doprovází až do dospělosti. Potom se zase stane policejním psem a jeho posláním se stane hledat ztracené lidi a zachraňovat je. Bez svého poslání by snad ani neměl důvod žít.

Veliké plus tohoto díla je samozřejmě to, že to vypráví samotný pes, takže některé momenty vážně stojí za to. Já sama jsem to přečetla za týden, což je u mě dost nezvyk, když vždy polovinu dne strávím v práci. Je to úžasná oddychovka na večer a o víkendu se s tím i výborně vstává.
Na obálce stojí "Žádný pes tu není jen tak." Zní to obyčejně, já vím, ale pokud máte doma psy a máte je rádi, možná z té věty budete mít stejnou husí kůži jako já. 
Jsem pevně rozhodnutá se co nejdřív podívat na film, i když jsem si jistá, že u toho budu řvát jako malá holka a zase to budu měsíc prožívat.

Tahle kniha si mě okamžitě získala, protože jsem se u ní zasmála, ale i brečela (čímž se mimochodem stává první knihou, u které jsem doopravdy brečela a neměla jen slzy v očích). Už teď vím, že se k ní jednoho dne vrátím a připomenu si příběh retrívra Baileyho, ovčandy Ellie a labradora Buddyho. Není to příběh, který si přečtete, protože nemáte zrovna nic jiného v pořadí a řeknete si, že to teda zkusíte, zvlášť pokud jste pejskaři. Po dlouhé době jsem našla knihu, která mě do sebe vtáhla a po přečtení mě zanechala zase trochu jinou. Pohled na psy už nebude stejný jako dřív.

100%

1 komentář:

  1. Psí poslání jsem si právě nedávno koupila a jsem na ně hodně zvědavá! A už se nemůžu dočkat, až se do něj pustím :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!