sobota 6. května 2017

DOKTOR SPÁNEK (Stephen King)

Po více než třiceti letech se fanoušci Osvícení dočkali pokračování. Malý Danny už není pětiletý kluk a my se dozvíme, co dělá během svých dospělých let. Většinou jsem se setkávala s názory, že druhý díl nesahá prvnímu ani po kotníky, mě ale naopak bavil mnohem víc.

Danny se v pití alkoholu začne vyrovnávat svému otci. Své závislosti se rozhodne zanechat a hledání práce ho zavede až do hospicu. Naváže kontakt s malou Abrou, která má s Danem něco společného. Osvícení. Postupně se dozvídáme, že existují lidé, kteří se nazývají Pravým rodem. Háček je v tom, že se živí "párou", které má Abra dost na to, aby zabránila vymření Pravého rodu. Započne hledání Pravých s cílem je zabít.
Kromě toho jsme svědky několika úmrtí v hospicu, kde smrt doprovází kocour Azzie společně s Danem - doktorem Spánkem.


Tahle knížka mě neskutečně bavila napínavým příběhem a skvěle propracovanými charakteristikami Pravých. Jak už je u Kinga zvykem, při čtení se sice můžete ukousat napětím, ale zároveň se pobavíte. Kromě toho na mě mělo vliv i umírání, když Azzie přiskočil k někomu na postel. Nejsem si jistá, jestli mělo být pro příběh s Pravými nějak důležité, že Dan doprovází lidi při jejich posledních chvílích, ale rozhodně to mělo vliv na mé pocity po dočtení knihy. Řadí se tak mezi ty knihy, po jejichž dočtení jsem si musela dát chvíli pauzu a vstřebávat, než jsem se mohla pustit zase do něčeho jiného.

Vím, že to možná říkám u všech knih, ale tuhle si opravdu jednou přečtu znova, protože mě do sebe vtáhla a ještě dlouho jsem na Abru i Dana myslela.

95%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!