středa 27. září 2017

DLOUHÝ POCHOD (Stephen King)

Je to už alespoň dva roky, co jsem tuhle knížku přečetla. Nedávno jsem na ni myslela a říkala jsem si, že by bylo fajn jí taky věnovat jeden článek. Zapůsobila na mě už jen popisem a prostě jsem musela vědět, jak to dopadne a co se bude dít na tolika stránkách.

Že je King mistrem hororu, už každý ví. Tohle sice není přímo strašidelné, ale obdivuju ho za to, že napsal tolik stran jen o tom, že sto chlapců jde. Zní to asi blbě, pokud někdo tuhle knihu nezná.
Celý příběh je o sto mladých mužích, kteří se přihlásí do soutěže. Vypadá to prostě, jenže soutěžící musí neustále chodit. Nesmí zpomalit pod 4 km/h nebo dokonce zastavit. Hlídají je ve dne v noci. Vítěz si pak může přát cokoliv na světě. Potíž je v tom, že kdo zpomalí pod již zmíněnou rychlost, dostane varování. A kdo má varování tři, zemře. Přežije jen jeden ze sta.


Od čtení jsem se vůbec nemohla odtrhnout. I když to chvílemi bylo nudnější, pořád jsem chtěla vědět, kdo přežije, kdo zemře, kolik mil ještě budou muset ujít. Fascinoval mě už ten nápad a dostala jsem další z mnoha důvodů, proč mám Kinga tolik ráda, protože takový příběh by mě v životě nenapadl, natož abych popsala tolik stran pořád o tom samém.

Přesto, že je v knize umírání a opravdu se konce musí dožít pouze jeden, byla to pro mě taková oddychovka. Nemá to tolik stran (na což je King taky expert) a dá se zhltnout jedním dechem.

95%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!