neděle 3. prosince 2017

COLORADO KID (Stephen King)

Neměla jsem ani tušení, že tahle kniha existuje. Samozřejmě jsem si ji koupila hned, jak jsem na ni narazila v knihkupectví. Je sympaticky tenká (což není zrovna Kingův styl) a dočetla jsem ji přesně dva dny před tím, než začala škola, takže je to pro mě letošní poslední kniha prázdnin.

Pro mě to bylo úplně jiné čtení, než na jaké jsem u Kinga zvyklá. Mělo to detektivní nádech, bylo to víceméně o nezajímavé věci (i když mně a spoustě dalším zajímavá přijde) a ani nevíme, jak to dopadlo. Právě to se mi ale líbí, jak je zvláštní. 

King zvolil velice čtivý styl a já se od čtení vůbec nemohla odtrhnout. Přibližně na 180 stranách je popisováno vyprávění dvou redaktorů v důchodovém věku o případu Colorado Kida, protože k nim přijela na stáž mladá Stephanie. 
Dozvídáme se, že před pětadvaceti lety byla na pláži nalezena mrtvola. Nikdo nevěděl, kdo neznámý muž je, jak zemřel a jak se vůbec na ostrov dostal. Redaktoři Vince a Dave nikdy nezjistili, co se toho dne stalo a dodnes je to pro ně záhada. 



Líbilo se mi, jak odhalením té největší záhady vzali Stephanie mezi sebe a jak si během vyprávění povídali a pokládali Stephanie záludné otázky. Stejně jako Vince a Dave, ani my se nedozvíme, jak to s Colorado Kidem ten den bylo. Někoho to může na konci dost rozčílit, ale mně to přišlo opravdu zajímavé a ve výsledku se mi to líbilo, protože přesně tohle je něco, co dělá knihu zajímavou a nezapomenutelnou. A tak se i my můžeme dalších dvacet pět let ptát, jak Colorado Kid zemřel.

U každé recenze si říkám, že bych už nemusela dávat tak vysoké hodnocení, ale asi mám štěstí při výběru, takže i tato se řadí k mým oblíbeným a možná se k ní ještě někdy vrátím.

P.S.: Přeju příjemnou první adventní neděli!

100%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!